Stel je voor, alle tektonische platen gaan verschuiven, waar zal Nederland dan komen?

Der is een theorie dat over zoveel miljoen/miljard jaar, de hele wereld weer een supercontinent wordt. Mijn vraag is, waar zal Nederland op deze Pangea 2 terecht komen? Ook, zal men hier dan ook aardbevingen de kracht van 9 of hoger voelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is niet te zeggen. Het ligt er helemaal aan hoe deze aardplaten zich gaan (en blijven) bewegen. De kans dat er zware aardbevingen komen, als platen op elkaar botsen is wel groot ja. Maar ook daarbij kan je niet met zekerheid zeggen wat er gaat gebeuren.

En over zoveel miljoen/miljard jaar is 'men' er waarschijnlijk niet eens meer, en zal 'men' dit dus ook niet voelen.