Hoe lang duurt het ongeveer voordat gezichtscrème is ingetrokken?

Hoe lang duurt het ongeveer voordat gezichtscrème is ingetrokken? Met dit koudere winterweer wil ik gezichtscrème gebruiken, maar hoe lang kan ik het beste wachten dat ik zeker weet dat het goed is ingetrokken?

2 jaar geleden
2.3K
MrBart
2 jaar geleden
Mijn huid is als ik op de fiets heb gezeten vaker droog en bleek. Ik zoek eigenlijk een crème die daarvoor geschikt is om achteraf op te smeren als ik ergens binnen ben, maar onder de mensen wil ik niet 'vettig' uitzien. Soms lijkt het wit uit te slaan op de wangen ofzo.
Rieneke1
2 jaar geleden
@MrBart dan heb je een hydraterende dagcreme nodig: de creme die je nu gebruikt is dan te zwaar en te vet. Ik zweer bij Kruidvat eigen merk, maar dat is een potje, en in jouw geval is een tube handiger om mee te nemen. Zelf vind ik Weleda hydraterende iris creme erg lekker. Kost zo'n 15 euro per tube. Te koop oa bij ETOS.

Het beste antwoord

Daar valt geen zinnig woord over te zeggen. Het hangt af van je huid: is die droog, of juist vet? Verder hangt het af van de creme: is die vet, of juist vochtinbrengend? En hoe breng je de creme aan, dik of dun?
Over het algemeen trekt creme wel redelijk snel in, daar hoef je geen kwartier voor uit te trekken. Het beste probeer je eens uit welke creme goed past bij jouw huid. Hoeft geen vermogen te kosten, zelf vind ik eigen merk van het Kruidvat prima creme.
Rieneke1