Hoe kan ik als 'beginnend' artiest optredens en meer promotie regelen?

Ben als MC al een tijdje bezig met tracks maken. Hoe krijg ik als 'beginnend' artiest optredens geregeld? Ik heb al een aantal optredens gedaan en een aantal talentenjachten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
2.1K

Het beste antwoord

Filmpjes van optredens van jezelf op youtube zetten ... zorgen dat er veel mensen naar gaan kijken (kettingmails, buzzen, guerillamarketing, enz) ... en wie weet is men dan bereid je in te huren.
Maar het moet natuurlijk wel de moeite waard zijn wat je doet, want midelmatige muzikanten zijn er al genoeg. Lijkt me zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het. ben al een aantal jaren bezig en krijg alleen maar positieve reacties en heb al een aantal connects opgebouwd waar ik wat aan heb.

Andere antwoorden (5)

netwerken, contacten leggen , jezelf promoten (hyves bijvoorbeeld.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door vooral mee te blijven doen aan talentenjachten. En dan niet van die plaatselijke talentjachten in een feestfeest op het plein, waar de dorpsarts en kruidenier in de jury zitten, maar bij voorkeur bij die van de omroepen of daar waarvan je zeker weet dat er beroepslui in de jury zitten, die misschien iets voor je kunnen betekenen.
Zelf heb ik ooit met de Soundmixshow meegedaan, diverse keren op tv, radio en in de bladen. Dat is de beste promotie. Hoe meer je in de 'picture' staat, des te meer optredens er binnenkomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
'feestfeest' moet 'feesttent' zijn. Ik typ soms vlugger dan mijn hersens kunnen verwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als aanvulling op bovenstaande suggesties: de X-factor is bezig om nieuwe kandidaten te werven, zag ik laatst toevallig. Als je goed kan zingen, kan je misschien auditie doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen, ga naar je favoriete uitgaansgelegenheden en vraag daar of je af en toe mag optreden.
Ook regionale festivals zouden een goede optie kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk deze site een

http://artiesten.startpagina.nl/prikbord/read.php?215,9088567,9088567,quote=1